For Nuffnang

Thursday, June 20, 2013

一个人的行李 Sole Luggage

Thank you for tuning in to Feelings FM, I'm your Feelings DJ, Ivy.
Today's post will be bilingual, but anyway the content will still be the same... ^^

OK, the song I chose tonight would be a Chinese Song, Sole Luggage by Penny Tai.
Why I chose this song? 
Finally, after months of waiting I'm going to disappear for about 3 days...
Yeap, it's my getaway!




This is the first time I would be travelling alone, starting from a very small and nearby country..
Singapore, HERE I COME! 
Though the haze is terrible at the moment, I can't wait to see the land.

Everything's done and I'm going off soon~ Wish me luck and see you guys on Monday or Tuesday~

大家好,我是你们的心情DJ——艾微。今天的部落格文章是以双语呈现,但是呢内容是一样的……
今天的心情点播是戴佩妮的《一个人的行李》。
为什么?因为苦苦等待了几个月,我终于可以消失!
哈哈!
这是我第一次一个人旅行,一个人看世界……
新加坡!我来啦!哈哈哈哈!
这几天一直听见星加坡的烟霾情况似乎越来越严重,但是不管如何……
心里还是普通普通的,毕竟是第一次一个人旅行,
东西check! 咱下星期一或星期二见咯!


Saturday, June 15, 2013

只有自己可以给于自己的正能量


哈咯!大家好,我是你们心情DJ——艾微。
看会最后一片部落格文章才发现自己好久、好久、好久没有更新了……
哈哈!前一阵子忙于考试都没有时间上网,现在考完试了所以来更更呗!

最近我爱上了一首歌曲:David Guetta ft. Sia 的 Titanium。
这一首歌可以说是我的正能量的来源……为什么?看看它的歌词吧!什么是Titanium?就是华语所谓的“钛”
这一首歌的歌词很贴近我们现实社会的情形,就像是说一个人对于别人的闲言闲语、讽刺嘲笑都免疫了……
俗话说:“人言可畏。”、“一传十,十传百,百传千,千传万。”但是也有人说:“嘴巴是生在别人身上,你管他说什么?”

我们的身边总是会有那么一些人,从来不会给与正面的影响。相反的,他们却想要看见你堕落而不断给你负面的影响。他们会故意讽刺你、刺伤你,而我们身为受害者当然大多时候就会被刺痛、被伤害。
这一首歌就把这一些负面的对话当成是子弹,而受害者是一个非常坚强的人……即使再多的讽刺和闲言闲语,他都不会动摇……那一些子弹射在他身上就会反弹……这就像是一个宣战:来吧!你们尽管说,你们那一些要伤害我的人都发射你们的子弹吧!而我绝对不会受伤害……

其实很多时候,我们会为了那一些事情而伤心、烦恼……但是这一些心情唯独自己超越了自己才可以渐渐免疫……
我们必须找到自己的正能量,因为那一些正能量只有自己才可以给自己的……
我总是忍着不说,忍着不哭因为那一些根本没有办法解决问题。但是我的缺点就是到一定的时候,我会爆发……以前的我爆发的时候会听一些伤心的歌曲,让自己更难过地哭个痛快……但是现在,我不想哭了……哭,是个懦弱的表现……我爆发的时候,就听这一首歌……听听歌词……
这就是我。这是只有我自己可以给于自己的正能量……

最后,附上这首歌的歌词:
Titanium- David Guetta ft. Sia

You shout it loud, but I can't hear a word you say,
I'm talking loud, not saying much.
I'm criticized, but all your bullet ricochet,
You shoot me down, but I get up.

*I'm bullet proof, nothing to lose,
fire away, fire away,
Ricochet, you take your aim,
Fire away, fire away.

@You shoot me down but I won't fall,
I am titanium.
Shoot me down but I won't fall,
I am titanium.

Cut me down, but it's you who'll have further to fall
Ghost town and haunted love
Raise your voice, stick and stones may break my bones,
I'm talking loud, not saying much

Repeat *@

Stone hard, machine gun,
Fired at the ones who's run,
Stone hard, as bulletproof glass